fredag 28. februar 2014

Chevrolet skjerf

Garn: Østlands garn. Ren ull (grå og svart)
Pinne: nr 3,0
Teknikk: Dobbelt strikking (link til hvordan det strikkes: http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2009/03/11/hvordan-strikke-dobbeltstrikk-her-har-du-fremgangsmaten/ )

Gubben ønska seg skjerf. Han fikk velge hvordan det skulle se ut og farger. Så jeg gikk ut å tok bilde av emblemet på bilen og så satte jeg det inn i  programmet KnitBird og så la jeg på ordet CHEVROLET.
Så satte jeg i gang. Plagdes litt på det første skjerfet.
Gram: 305,  Lengde/bredde: 135,5/20.

Men jeg ble ikke fornøyd. Tror jeg rekte det opp 4 ganger, men fremdeles ikke fornøyd.
Så da startet jeg på et nytt.

Og her er skjerf nr. 2
  Gram: 325
  Lengde/Bredde: 136,5 / 22 cm
Og endelig fikk jeg det resultatet jeg ville ha.:)
Her er et bilde av skjerf 1 og 2.
 
Så var det en kompis som også ville ha, så nå har jeg strikket et til.:)
 Gram: 320

  Lengde /bredde: 137 / 21 cm

Og her er et bilde av alle tre.:)
 
Så nå håper jeg at ikke de fryser.:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en kommentar + navnet ditt :)