fredag 28. februar 2014

Ørnepute.


Designer: Janne Wie 
Garn: Superwash Sport. Hvit og svart.
Pinne: 4.0
Heklenål: 3,0
str: 40 x 40
Kostnader:
  • Garn: 73,80
  • Innerpute: 48,67
  • Glidelås: 34,00
Ørneputa er strikket i ullgarn som har ca 100 meter pr 50 gr. Og den er ca 40 x 40 cm med strikkefastheten som står oppgitt på garnet.
Det går 4 nøster i bunnfarge og 2 nøster i kontrastfarge.
Begynte å strikke denne, men når jeg hadde strikket 3/4 oppdaget jeg at jeg strikket for stramt og at puta ble for lita. Da var det bare en ting å gjøre det var å rekke opp og starte på nytt. Så jeg tok en tykkere pinne og begynte på nytt.:)
Den var lett  å strikke, men fant fort ut at dette var ikke noe man skulle strikke mens jeg så på tv...
Det er ei veldig enkel og artig mønster. Tusen takk Janne Wie for ei nydelig mønster.
Når jeg var ferdig med puta måtte jeg kjøpe stoff og vatt. Fant ikke noe plass i denne byen som hadde innerpute. Så var det bare å sy ei sjøl.
Puta fra vrangen før sammen hekling.
 
Rett siden før sammenhekling og damping.
Rettsiden etter sammenhekling og montering av glidelås. Og damping.

Ferdig pute med innepute i.





Så da var den ferdig.:)
Da er jeg startet på ei ny ei.:)

Da har jeg strikket 1 til.:)



 Men nå blir det ikke flere.:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en kommentar + navnet ditt :)